Ferraty Alpy- Rax (Srpen 2017)

Zdravím všechny, kdo čekáte na další report z Alp!
V posledních dnech toho bylo moc a po práci tréninky, takže na psaní nebyl vůbec čas. No každopádně po tomto článku nás čeká další výlet za hranice, budu se snažit zase hodně fotit, abych pak napsala krásný report o všem, co zažijeme.
Ale pryč s výmluvami a jdeme na to! Tentokrát bude vše především o cestách a campech, protože spoustu informací se k vám dostalo z prvního reportu.

1) Kde jsme se pohybovali?

Na ferraty jsme vyrazili druhý týden v Srpnu. Tentokrát jsme v okolí oblasti Rax nesehnali chatu. Vlastně jsme se rozhodli, že budeme přespávat ve stanech. Zvolili jsme 2 campy, v každém jsme byli dvě noci.
První camp Gippelblick,který se nacházel u městečka Kernhof. Campovali jsme v deseti lidech (měli jsme 5 aut a 5 stanů), pobyt v campu na 1 osobu nás vyšel 7,5 euro (vč. stanu, auta a pobytové taxy). Zázemí bylo krásně uklizené a umývárny byli navoňané. Osprchovat se můžete za 50 centů, takže doporučuji rozměnit papírovky. Vařili jsme si na vařiči a večer seděli u rozpáleného grilu a vodní dýmky. Spokojenost. Info a fotky k prvnímu campu níže.
Odkaz na camp najdete > tady.

Druhý camp, ve kterém jsme byli, se nacházel ve městečku Pernitz viz mapa nahoře. Ve dvou campech jsme byli kvůli záživnějším (pro nás náročnějším) ferratám. Cenově camp vycházel stejně jako první. Měl lepší zázemí, v kterém se nacházela i restaurace. Umývárny samozřejmostí a sprchy taktéž s malým poplatkem.
Pokud jste měli potřebu elektřiny, bylo možné si ji za 2 eura dokoupit. Využívali to spíše ale karavany.
Ve druhém místě jsme se dokonce setkali se slovensky mluvící recepční, což pro nás bylo přátelštější. Komunikaci v němčině zvládá pouze jeden z nás:
Ve městečku Pernitz bylo kousek i Spar kde se dali nakoupit potřebné potraviny, voda a hlavně naše oblíbená káva za euro - chuťově byla vynikající a my jsme se na ni stali závislí!
Odkaz na tento camp zase > zde.

Na výše uvedeném odkazu najdete i další campy, podle toho, kam se chystáte. Stránku je možné vlevo dole přepnout do českého jazyka, takže si usnadníte i hledání. Můžete hledat buď podle názvu místa, nebo si campy najdete přímo na mapě.
Doporučuji si napřed najít ferraty, o které máte zájem a následně hledat kempy, které jsou poblíž. Není problém - pokud jedete na delší dobu- spát pokaždé jinde. Vše je o tom, jak si to člověk naplánuje. Další varianta je, když máte větší auto, jedete ve dvou a v pohodě se v něm vyspíte.

2) Jak probíhal náš výlet?

DEN 1. - Příjezd a první výšlap
První den jsme dorazili okolo oběda do hor. Tedy spíše na parkoviště pod skálou ve vesničce Wegscheid. Odkaz na ferratu > Klettersteig Spielmäuer.
První ferratový výšlap jsme zvládli za půl hodiny. Každopádně nohy to poznamenalo do dalšího dne. V plánu jsme měli dvě cesty viz odkaz výše. Šli jsme jako první cestu č.2 - Felix Himmelsleiter (obtížnost D). Nejzajímavější částí byl lanový žebřík, nebo spíš síť, kterou jste lezli pohledem ze skály dolů. Nástup na ní nebyl moc příjemný, protože síť se dost houpala a já osobně jsem potřebovala pár minut, abych si na ní zvykla. Tato "překážka" se dala obejít Áčkami, pokud byste si zvolili cestu 1. Když jsme byli nahoře, tak jsme se rozdělili do dvou skupin - my, první skupina jsem si řekli, že zdoláme stejnou trasu i dolů. Není to zakázané samozřejmě. Jde jen o to, že dolů se musíte víc přidržovat ocelového lana a dávat pozor kam šlapete. Pokud je ale ferrata hojně obsazená lidmi, nedoporučuji sestup dolů- nemuseli by být rádi, že vám musejí uhýbat. Ferratu dolů jsme také zvolili kvůli dlouhému sestupu po cestě, ze kterého bychom znovu museli zažívat půlhodinový výstup krpálem, což se nám nechtělo.
Cesta 3. - Tristans Kirchbogensteig (obt. C) měla stejný vrcholek jako předešlá ferrata. Zpestřením na ní byla lavička, přivázaná ocelovým lankem ke kusu kamene, ze který byl krásný výhled do krajiny. Dále jsme se přes lanový můstek dostali do malé jeskyňky, kterou jsme prolezli nahoru.
Obě cesty byly nenáročné, pro začátek zajímavé a rychlé. Do campu jsme dorazili kolem 19. hodiny, ubytovali jsme se a ugrilovali si večeři. První noc nás přivítala bouřka, nemohla jsou dlouho usnout, protože nám to pěkně házelo se stanem. Hlavně jsme se báli, že nám bude pršet i další den.
Cesty na obě ferraty tady.

DEN 2. - Jupí na další skály
Druhý den jsme vyrazili po 9. ráno a hned ze startu nás čekal hodinový výstup do pořádného kopce. Počasí nám přálo a sluníčko nás pěkně zahřívalo. Před nástupem jsme se rozdělili na dvě skupinky - jedna šla delší a zážitkovější ferratu, ve čtyřech (já+kluci) jsme si chtěli dát náročnější cestu. Ta byla sice kratší, vedla úzkou jeskyní a byla záživnější. Obě skupinky jsme se setkali nahoře u kříže, kde jsme si dali oběd a následně nás čekal sestup, při kterém začala bouřka. Sice celí promočení, ale bez úrazu jsme došli zpátky k autům a už jsme se těšili na večerní grilovačku, kafčo za éčko a pivka.
Odkaz na ferraty - lehčí (D)   a ta težší (D/E).

DEN 3. - Rest day nebo taky lezení (u mě i yoga!)
Třetí ráno jsme opustili první camp a vydali jsme se ke cvičné ferratě, kde jsme si plánovali po skalách zalozit. Na těchto krátkých ferratách si můžete vyzkoušet jak všechny obtížnosti,  tak si můžete na prvolezce vylézt pár cest - poslední obrázek v sekci.
Kdo nelozil, tak se vydal na výlet do hor nebo si procházel mini feratty.
U této skalky jste se mohli i občerstvit v chatě dobrým pivkem nebo vývarem. Parkování cca 50m. Odkaz na tohle parádní místo, hlavně pro začátečníky tady.

DEN 4. - Ferrata bez lana jen s kramlemi a boží výhled
Na předposlední den jsem se hrozně těšila. Čekala na nás výzva v podobě ferraty, kde jsme neměli možnost jistit se pomocí lana. Byly tam jen kovové kramle, které podle popisu v některých úsecích byly dost daleko od sebe. Trochu jsem se bála, že budu mít se svoji výškou problém dosáhnout a budu se muset hodně hecovat a nebát se. Nakonec cesta byla výživná a zajímavá. Mezi kramlemi jsem se chytala skály a nebyl vůbec problém přecvakávat si brzdy z jedné na druhou. V poslední třetině cesty jsme měli prolézt opět úzkou šachtovou jeskyní. Silnějším jedincům, nebo prostě větším lidem, než jsem já (trpaslík:D) doporučuji cvaknout si batoh do sedáku kvůli snadnějšímu průlezu. Ferrata s kramlemi obtížnosti D zde.
Počasí nám opět vyšlo kouzelné a my se těšili hned na další cestu, která byla pár metrů od první. Na druhé ferratě jsme, která byla obtížnosti také D, jsme měli jako oživení můstek z kovových žebřin a lana. Odkaz na podrobný popis opět tady. Chvilkami nás také zaskočili krátké převisy. Jako odměnu jsme si nahoře v horské chatě dali jedno vychlazené.

DEN 5. - Turecký hrad a odjezd
Poslední den. Všecko to tak strašně rychle uteče, že to člověk nestihne všechno pořádně zachytit a vychutnat si to. Poslední den nemám ráda, protože vím co mě čeká. Návrat do reality, zpátky do práce a do města. Na druhou stranu jsem hrozně ráda za to, že jsme se sešli v hojném počtu parádních kamarádů, vytvořili jsme si společné zážitky a plno fotek. Můžeme zase plánovat další výlety a těšit se na nové věci.
Poslední den jsme vyrazili z oblasti Rax směr Vídeň. Po cestě byla kraťoučká ferrata, kde nás na kopci čekala zřícenina Tureckého hradu obtížnosti C/D. Výstup byl do půl hodiny, který nás pěkně zahřál. Detaily trasy v odkazu tady.

Další ferraty jsou tedy za námi. Letos již druhé. Ráda bych ještě potřetí navštívila tento rok Alpy, ale uvidíme zda to vyjde časově. Rozhodně bych tentokrát jela v menším počtu lidí. Možná Říjen-Listopad. Budou hlavně už jiné podmínky, takže bych tentokrát volila chatu, ne camp. V plánu je aktuálně v Říjnu přechod Nízkých Tater, nebo také Jeseníky. Však se nechte překvapit:) Určitě vám o tom napíšu.
A mám novinku! Jelikož jsme hodně fotili a nechci mít celý článek jen o fotkách, ale chci vám je ukázat, můžete se na ně v budoucnu podívat v sekci "Fotogalerie" (až budu mít čas ji vytvořit:)), kam budu postupně vkládat fotky z výletů s odkazy na články.

Mějte se krásně a nezapomeňte plánovat a hlavně využívat každou volnou chvilku života k poznávání nových věcí. Protože by byla jinak škoda, jen tak žít a neužívat si všechny té krásy, kterou nám naše Země nabízí!

Maják se nachází v městečku Podersdorf Am See u jezera Neusiedler. Zdroj: Google.