Tenerife - surftrip

Ahoj, hlásím se s dalším reportem, tentokrát jsme vyrazili surfovat na Tenerfie (Kanárské ostrovy) v listopadu. Jak tak koukám, tak to postupně posouváme víc na jih.
Vyrazili jsme tedy na týden surfovat a další týden jsem nám naplánovala roadtrip okolo Tenerife.
Tento ostrůvek mě fascinoval hlavně kvůli 4 teplotním pásmům - pláž, suchá kaktusová pustina, borovicový les, kamenitá pustina pod sopkou + sopka. Je jeden ze 7 Kanárských ostrovů a nachází se zde nejvyšší hora Španělska - Mount Teide
Loni jsme navštívili také Španělsko - ale v Evropě - report najdete tady.

Letenky
Sháněla jsem už asi v únoru přes kiwi.com, zpáteční letenka bez přestupů mě vyšla na 6-7 tis. kč. Dá se sehnat i kolem 4 tis. kč s přestupy (na osobu).

Počasí na Tenerfie
První den na ostrově nás uvítala zamračená obloha, protože den předtím dost vydatně pršelo. Což na jih ostrova není úplně zvykem. I první den na surfech jsme měli pod mrakem, ale bylo dost dusno a teplo.
Následující dny už o sluníčko nebyla nouze, teplota okolo 30°C a hlavně já si to příjemné teplo dost užívala.
 Jakmile nastoupáte o něco výš, teplota se postupně snižuje - v lesích více fouká a bývá tam rozdíl až 10°C. Na jihovýchodu vane dost silný vítr - tato oblast je navštěvována hlavně kvůli kitesurfingu. Sever ostrovu je chladnější, zamračenější a deštivější - proto je tu také deštný (pra) les Anaga, do kterého jsme taky zavítali.

Příroda na Tenerife
Je velmi rozmanitá. Proto jsme si vybrali z Kanárů Tenerife. U pláže je teploučko, písek je mixnutý s kamením, takže jsme na surfování měli i neoprenové botky. Typickým povrchem pro pobřežní města je hlína s kamením prorostlá suchými keříky sukulentů a kaktusy. Dokonce na některých místech narazíte i na vinice.
V horách je krajina stále kamenitá, ale celý terén prorůstají kanárské borovice, které mají 3x větší šišky, než ty klasické v Čechách. V mlžném pralese Anaga najdete především Vavříny a Vřesovce.
Pokud si chcete přečíst více o přírodě na Tenerife, mrkněte sem.

Surfcamp TwinFin
Dlouho jsem se rozhodovala, do jakého surfcampu pojedeme. Řešila jsem hodnocení, webovky i kvalitu nabízených služeb. Nakonec mi nejvíc padl do oka surfcamp TwinFin, který se nachází mimo město - kousek od Adeje.
TwinFin nabízí několik balíčků ubytování&sportů. My si vybrali tento - Suf&Yoga. Součástí balíčku jsme měli lekce surfu, jógy, snídaně, vybavení a transport na pláž a zpět a transport na letiště na jihu ostrova. Kromě zakoupeného balíčku, pořádá TwinFin výlety na místní pláže a další atrakce, které najdete u nich na webu.
Jednu osobu na 8 dní tento balíček vyšel kolem 11 tis.kč. Vy si můžete vybrat podle toho, jaká varianta dovolené vám nejvíce vyhovuje - jestli aktivní nebo odpočinková.
V čem mě TwinFin překvapilo? Především o úžasném friendly přístupu, ovocné snídaně byly v základu a večer úžasný kuchař a umělec Rami Hildago připravoval vege jídlo, které bylo vynikající - večeře si ale musíte připlatit.

Jak probíhá den surfaře?
Ráno vstaneš do úplného ticha a klidu, slyšíš jenom kočky prosit o jídlo a v dálce kohouta. Po probuzení začíná lekce jógy, kdy si protáhneš namožené svalíky z předešlého dne. Následně probíhá společná snídaně (toasty, marmelády, několik druhů ovoce, ovesná kaše, guacamole, čaje, káva, voda,..).
 Zhruba půl hodinky až hodinku od snídaně si chystáš neopren, sváču, vodu a pár € a s ostatními se vyráží dodávkou na pláž. Cesta trvá cca 20min, pozoruješ krásnou krajinu, která je pro tebe nová. Odsurfuješ si cca 2-3 hodinky, užíváš si každou vlnu, kterou se ti podaří chytnout - to už je zážitek sám o sobě, popisovala bych to tady moooc dlouho:) Po cestě do campu zastavujeme vždycky v obchoďáku, kde si všichni nakupujeme jídlo a pití. Voda na Tenerife z kohoutku není úplně pitná - filtruje se z oceánu,takže je potřeba mít vždy zásoby s sebou. Jakmile dorazíš do campu, chystáš si jídlo - já buď vařím pro kluky pozdní oběd a večer máme jenom něco malého, nebo se přidáváme k ostatním a večeříme společně. Odpolední program na campu je pokaždé jiný - jedou se jede někam chillovat na pláž, nebo vyrážíme šnorchlovat, skákat z útesů, vyšlápnout si nějaký trek na Teide a taky se hrají společenské hry.
Večer se rozpaluje Bonfire = táborák, popíjíme vínko/ pivko, zpíváme si a povídáme si s ostatními členy campu.
Je úžasné potkávat spoustu zajímavých lidí z různých zemí. Proto jsem byla nakonec moc ráda, že jsem zvolila španělský camp, kde jsme oprášili především spoji angličtinu, protože zde byli lidi různých národností.
 Pro mě to  byl také malý posun i ve španělštině, kterou jsem se průběžně přes rok učila - pouze nějaké základy.

Na Tenerife můžete narazit i na český surfcamp GipsyTrip.cz , ten má webovky rochu víc nabombené a dočtete se tam o Tenerfie mnohem více informací. Barča s Martinem, kteří na ostrově žijí už několik let a teď čerstvě ve třech -
 majitelé, jsou velice vstřícní a ochotní a můžete se s nimi na čemkoliv domluvit. My je využili k půjčení dodávky a kempingového vybavení, které s námi cestovalo druhý týden. O tom o kousek níže:)

Surfspot Las Americas
Surfovali jsme na pláži Las Americas, která se nachází na jihozápadní straně ostrova. Bývají tu krásné vlny, není tu takový vítr jako na východě a je tu poměrně dost teplo, jak jsem psala až okolo 30°C, což není na listopad vůbec špatné.

Playa de Abama / Abama Beach

Půjčení dodávky - Gipsytrip.cz
Proč vlastně dodávku? Protože jsem si propočítala, jaké bychom měli náklady při půjčení obyčejného auta a do toho byli každou noc ubytovaní v jiném zařízení.
 Vyšla nás tedy samostatná dodávka mnohem lépe a hlavně ta SVOBODA - můžete si kdekoliv zastavit, přespávat v přírodě, nejste na nikom a ničem závislí. A přesně tohle se nám líbí a určitě to není naposledy, co v dodávce cestujeme:)
Tady najdete nabídku dodávek a hned vedle nabídku karavanů, které si můžete půjčit. Kvůli termínu se domlouvejte dostatečně dopředu.
 Protože jsme byli 4, museli jsme mít druhou řadu sedadel, a tudíž nebylo možné ponechat vestavěnou postel. Místo toho jsme si půjčili navíc karimatky a spacáky a spali jsme 2 lidi uvnitř a 2 lidi spali venku ve stanu, který byl součástí kempingové výbavy.
 Karavany bohužel nebyly volné v požadovaný termín ( řešila jsem vše 2 měsíce před odjezdem :D).
Kromě spaní jsme museli myslet i na přípravu jídla a sprchu - součástí setu je i posezení se stolem, vařič a k tomu kuchyňkovské vybavení + venkovní sprcha.
Na nákupy jsme jezdili nejčastěji do Lidlu, kde se dalo nakoupit vše, co potřebujete - tím jsme řešili snídaně a večeře, na obědy jsme se zastavovali ve městech v restauracích.

Domeček na kolečkách máme, takže vyrážíme na trip okolo Tenerife.