Španělsko- road&surf trip

Krásný den!

Někdo je zvyklý na dovolenou ve stylu allinclusive a válení se u bazénu. Pro nás dovolená znamená poznat něco nového, čelit neznámému a zažívat lessinclusive. Protože all inclusive máme všichni doma ve svých městech, ve svých bytech. Zažíváme allin každej den, kdy máme k dispozici potřebné - jídlo, postel, technologie, sociální sítě... Bohužel se z toho pak stává neskutečnej stereotyp. My se rozhodli užít si dovolenou co nejmíň stereotypně, vyrazili jsme surfovat. Jeli jsme autem přes celý Německo a Francii, přespávali v autě u jezera, kde jsme byli úplně sami, viděli zářící noční oblohu a říkali si, že tohle bychom nezažili, kdyby nám to naplánoval někdo jinej. Prali jsme se s vlnami, které byli alespoň 3x větší než my sami, čelili strachu a neskutečné trpělivosti, kterou se musíte na kusu plastu naučit ovládat. Tak jsme se zamilovali loni ve Francii do surfingu - sportu, nebo taky životnímu stylu, kdy nic neřešíš, a jen myslíš na to, abys sjel tu svoji vlnu. Ta krása a majestátnost oceánu, kdy víš, že jsi úplný nic a pokud s tím nic neuděláš, tak tě to smete - ani nemrkneš. To nás dělá silnějšími, odvážnějšími a schopnějšími bojovat se svými strachy až ve chvíli, kdy jim čelíme. A to je ta věc, kterou by se měl naučit každý z nás používat i v běžném životě. Protože všecko je to v hlavě!
Report z loňského surftripu ve Francii je tady

Kromě úvodních mouder vám popíšu naši cestu, co nevynechat a jak to vlastně funguje, když chcete začít s tímto úžasným sportem.
Let´s go!

Dole vidíš naší trasu, najeli jsme celkem něco přes 5000km, cesta nás celkem stála 20 tis. kč vč veškerých poplatků. V Německu poplatky nejsou, v ČR klasická dálnička. Cestovali jsme kombíkem, takže místa pro 4 a jejich zavazadla bylo dost.

Cesta TAM:
Brno > Lac de Chalain (FR) > Lyon (FR) > Duna du Pyla (FR) > Langre (SPA)
ZPĚT:
Langre > Barcelona (SPA) > Lyon > Stuttgart (Ger) > Brno

Campy, které jsme po cestě navštívili:

>Camp Lac de Chalain
-je vlastně campové městečko a malebného jezera, máte tady veškerý vybavení, koupaliště, společně umývárny a výborné francouzské bagety
-ceny: platili jsme za auto (místo) + stan +4 osoby > 30 € (cca 780kč)
>Camping Sitges
-byl druhý camp, ve kterím jsme přenocovali před návštěvou Barcelony, nachází se od ní cca 45km
-výhodou je, že je cca 1km od campu pláž, kde si můžete zajít k moři
-v areálu se nachází restaurace a obchod s potravinami
-ceny: 38€/4 osoby

Při cestě jsme ještě 3x spali venku, byla to náhodná místa, která jsme se průběžně vyhledávali. U jezera, u lesa, na poli. Když spíte takto na "punk", nezapomeňte po sobě všechno uklidit, aby po vás zbyla max pomačkaná tráva:)

>Lac De Chalain (France)

Zůstali jsme tu celý den, byli se projít nad jezero, koupali se a odpočívali poprvé u francouzů po 12ti hodinové cestě.

> LYON (not lion:D)

"I´m so in love with Lyon" ..."J´taime Lyon!" :D
V Lyonu jsme si půjčili kola, abychom toho stihli za den co nejvíc. Kola se tady půjčuji úplně jednoduše, zaplatíte kartou u terminálu, kterej je u každého "parkoviště" pro kola a můžete jet. Auto jsme nechali ve středu města v podzemním placeném parkovišti (cena je součástí ceny celkové). Městem protéká řeka Saona a Rhona, nejkrásnější části jsou tedy logicky břehy řek, kudy jsme se to vydali prozkoumat.
Měli jsme 3 velké cíle: Basilicu od Notre Dame de Fouviére, Confluence Museum s nápisem Only Lyon, kde jsme chtěli mít fotky a dát si někde pravý francouzský prkýnko a k tomu víno! Večer jsme zakempili v jedné hospůdce právě na to, abychom nasáli pravou francouzskou atmošku a povedlo se nám to tady - La Mousstache.  Je to kousek od baziliky.
Do Lyonu bych se chtěla znovu podívat, jak mě evropská města tak nelákají, tak tohle jo. Možná proto, že je útulnější než třeba Barcelona, jsou tam frantíci a všecko okolo bylo prostě boží:D

Samozřejmě je to toho k vidění víc, můžete se inspirovat třeba tady případně na pinterestu.

Další fotky najdeš tady

> Duna de Pyla (Bordeaux)

Věděli jsme, že nestihneme Bordeaux, udělali jsme si tedy zastávku kousek za městem. A to na největší evropské pískové duně. Musím říct, že to možná byl mnohem lepší nápad, než se toulat městem. Duna funguje jako velká hranice mezi dvěma světy. Na jedné straně máte jehličnatý les a na druhé straně oceán, je to naprosto dechberoucí zážitek, ještě když tam přijedeš na západ sluníčka. Najdete ji tady. Vstup i parkování je zdarma, v zázemí je plno obchůdků s jídlem a suvenýry.

>Langre (Spain)

Jsme tady, po 2327 km, jsme dorazili do našeho surf-trip.cz zázemí! Když přijedeš do Langre, připadne ti, jakoby jsi ani nebyl tak daleko od domova. Všude na loukách krávy a koně, všude to tak i voní, různě rozsypané baráčky a vilky. Jakmile ale popojdeš o kiláček dál, uvidíš tohle:

...a přesně kvůli TOMUHLE jsme přijeli!

Prvně bych chtěla zmínit, že už podruhé jsme využili služby úžasnýho Surf-trip.cz. Přes proklik se dostaneš na jejich stránky a tam uvidíš, kam všude se s nimi můžeš vydat za dobrodružstvím. Je to tým pohodových mladých lidí, kteří ti vyjdou ve všem vstříc a na čemkoliv se s nimi domluvíš.
Než jsme vyrazili, dala jsem dokupy náš plán, součástí něj je i náš balíček. Totiž, kromě pobytových balíčků, které surf-trip.cz nabízí, ti můžou vytvořit na míru balíček přímo pro tebe (pro vás).
Ten náš najdeš tady.
Ubytovaní jsme byli v soukromém apartmánu, který je hned vedle hlavní vilky, kde bydlí děcka z turnusů (jednotlivci). My byli 4, takže jsme volili ubytko bokem na soukromé párty, kde bych chtěla pochválit nejen praktičnost, ale i design:)

Další fotky najdeš tady

A teď něco ze surfového světa. Fotky, co tu uvidíte nám udělali přímo surf-trip.cz. Ostatní uvidíte v záložce "Photos" na hlavní stránce blogu, příp. tady.
Chtěli bychom poděkovat Terce Olivové za supr rady - etika surfování a Honzíkovi, jehož poslední lekce byla hlavně pro mě dost přínosná, samozřejmě celému týmu za komplet support! Budeme se na Vás těšit příští rok, jen ještě nevíme, kam to bude:D

Neskutečně fail fotka, sorry kluci:D

> Santander (Spain)

10 kiláčků od naší vesničky se nachází tohle město. Byli jsme se tam projít hlavně po pobřeží a na poloostrov, kterej vidíte na fotce:

Ten rozhodně doporučujeme navštívit, nachází se na něm Palác de La Magdalena - ta největší stavba na něm, Zoo a máš úžasnou vyhlídku třeba i na maják Faro De La Isla De Mouro. Naše poznávací procházka byla zakončena ve stylové kavárně (viz níže) pořádným zákuskem:)

Další fotky najdeš tady

Místa, které můžeš v Santanderu ještě navštívit > klikej sem.

> Barcelona (Spain)

Z Langre jsme vyráželi odpoledne, abychom večer přijeli do campu Camping Sitges
a hned ráno jsme do velkoměsta vyrazili. Zrovna v ten den ve středu města probíhala demonstrace pro odtržení Katalánska od Španělska, měli jsme tedy zážitek navíc:)

Měli jsme opět jeden den, abychom zkoukli město - stačilo nám to. Zajímavé je město především architekturou, to jo, ale máme raději ty přírodní památky, než ty městské. v Barce je toho spousta, hlavně lidí:D a pokud chceš projít celé město, budeš potřebovat klidně týden. Kola jsme si tu nepůjčili, chtěli po nás předem rezervaci a nějakou appku do mobilu - a to se nám nechtělo řešit. Za to teda mínus.
Ještě bych ti chtěla doporučit úžasnej fresh bar, pokud tady budeš. Jsou to Juice Dudes  a vytvářejí ty nejvíc zdravý a mňamózní dobroty:)
Další místa najdeš tady.

barcelonská městská pláž - to chceš:D
Další fotky najdeš tady

Barcelona byla naše poslední velká zastávka, teď nás čekala daleká cesta domů, ještě ke konci vám ukážu, jak může vypadat spinkání na punk u jezera. Bylo to tady děsně krásný! Je možné využít i kemp, bohužel dorazili jsme k tomuto místu někdy v 1:00 v noci, takže volba byla jasná:)

Každoranní rozcvička:)

Takhle je to asi vše, snažila jsem se bejt stručná, aby jsi u toho neseděl celej večer. Příští rok se chystáme zase jinam, opět na surfy, nejspíš opět se surftripem. Uvidíme kam nás život zavane:) Na surfy potřebuješ čas, trpělivost a odhodlání. Pokud se na ně chystáš, klidně vyraž na 2 týdny, týden je totiž hrozně krátká doba.

Pokud máš jakýkoliv dotaz k surfování nebo cestování, napiš mi ho buď do komentáře, nebo do emailu: albidsgn@gmail.com. Jestli se na dovču někam teprve chystáš, tak si ji užij na 100%, vypni mobil nebo spíš s ním jenom foť:D a užívej si to všecko, co je jiný a neznámý!

Za dobrodružstvím a ještě dál!