Tenerife - roadtrip

Na vrcholu Pico Del Teide - 3718 m.n.m.

Zdravím, tentokrát jste u pokračování našeho výletu na Tenerife. První část - surftrip najdete na tomto odkazu. Nyní jsme u roadtripu, kdy jsme si vypůjčili dodávku a rozhodli se objet jeden z Kanárských ostrovů - Tenerife.

Půjčení dodávky - Gipsytrip.cz
Proč vlastně dodávku? Protože jsem si propočítala, jaké bychom měli náklady při půjčení obyčejného auta a do toho byli každou noc ubytovaní v jiném zařízení.
 Vyšla nás tedy samostatná dodávka mnohem lépe a hlavně ta SVOBODA - můžete si kdekoliv zastavit, přespávat v přírodě, nejste na nikom a ničem závislí. A přesně tohle se nám líbí a určitě to není naposledy, co v dodávce cestujeme:)
Tady najdete nabídku dodávek a hned vedle nabídku karavanů, které si můžete půjčit. Kvůli termínu se domlouvejte dostatečně dopředu.
 Protože jsme byli 4, museli jsme mít druhou řadu sedadel, a tudíž nebylo možné ponechat vestavěnou postel. Místo toho jsme si půjčili navíc karimatky a spacáky a spali jsme 2 lidi uvnitř a 2 lidi spali venku ve stanu, který byl součástí kempingové výbavy.
 Karavany bohužel nebyly volné v požadovaný termín ( řešila jsem vše 2 měsíce před odjezdem :D).
Kromě spaní jsme museli myslet i na přípravu jídla a sprchu - součástí setu je i posezení se stolem, vařič a k tomu kuchyňkovské vybavení + venkovní sprcha.

Pico Del Teide

Po zapůjčení dodávky a vyřešení papírování, jsme se rozloučili s Barčou, Martinem a malým kanárkem a vyrazili z El Médana do našeho prvního campu. Zajímavou informací pro spoustu dobrodruhů bude, že campy většinou nejsou placené, ale doporučuje se mít rezervaci, aby o vás místní šerifové věděli, kdyby se něco náhodou stalo. Rezervace je možné provádět tady, kde si vyberete camp, vyplníte osobní údaje a po odeslání vám dorazí číslo rezervace, které v případě kontroly předložíte. Požadovali to po nás v jednom campu.

Parádní návod mají GipsyTrip v průvodci, který je součástí vypůjčeného vozu.
Náš první camp byl Las Lajas, který byl nejblíž k Teide. Odtud jsme pak v noci vyráželi dodávkou na parkoviště a potom pěšky až na vrchol.
Pročetla jsem několik reportů a článku, jak se dostat nahoru.

Nejpohodlnější variantou je vyvézt se lanovkou za 27 €, která má základnu ve 2356 m.n.m. Za 8min jste nahoře - skoro nahoře. Ještě zbývá 200m úplně na vrchol - a na tuto cestu po kamenných schůdcích je potřeba povolení dopředu kvůli bezpečnosti. Nepustí vás tam s jinou skupinou, když jich bude plný počet. Lanovku otevírají v 9:00. Parkoviště jsou dost přeplněné.
Povolení získáte na webových stránkách národního parku - a pokud opravdu chcete tuto variantu - napište si o povolení dostatečně dopředu. Vše, co potřebujete vědět o Teide a dalších aktivitách v rámci národního parku, najdete tady

Naše varianta byla trochu jednodušší - co se plánování, ne fyzických sil týká. Jak jsem již psala, vyráželi jsme v noci nebo taky ve 3:00 ráno, budíček byl ve 2:00. Už v tak brzkou dobu jsme měli problém najít parkovací místo. Měli jsme ale obrovské štěstí. Jeden pár, který dorazil taky dodávkou, nebyl dostatečně oblečený a tak to vzdali a nám uvolnili svůj flek!

S několika dalšími lidmi jsme vyrazili vzhůru cca ze 2200 m.n.m až do 3718 m.n.m. Nepotřebujete povolení, jen vytrvalost a dostatečné množství hodin spánku. Celý výstup jsme zvládli do 4 hodin. Posledních 500 výškových metrů se už rozednívalo a my spěchali na vrchol, abychom přivítali sluníčko. Což se nám podařilo a fotky můžete vidět níže.

Co se Teide týká, je to největší sopka v Atlaniku a nejvyšší hora Španělska. Při východu slunce, vrhá sopka nejdelší stín na světě - 200km. V dálce vidíte stín ve tvaru pyramidy, který sahá až k horizontu. Ostatní informace si už vygooglíte:)
Pro nás to byl zatím nejvyšší kopec, na kterým jsme byli, takže jsem zvědavá, co nás čeká příště!

Los Gigantes

Ze sopky jsme sjeli do campu De Chío, kde jsme nabrali síly, vyspali se tam a vyrazili další den ráno do městečka Los Gigantes. To je pojmenováno po obrovských útesech, které sahají až 800 m.n.n. Mezi Los Gigantes najdete soutěsku, kterou se můžete dostat až do údolí Masca, a to jedině lodí nebo taky třeba na paddlech. Vše je možné domluvit přímo na místě - na pobřeží je spoustu zážitkových agentur, se kterými můžete vyrazit. Pláže u Gigantů jsou zajímavé tím, že zde najdete černý sopečný písek:)

Masca

Masca je malinkatá turistická vesnička v horách s kouzelnými výhledy. Dost špatně se tu parkuje, pokud pojedete vlastním autem. Širší okolí je chráněná krajinná oblast Parque Rural de Teno. Zahrnuje celé západní pobřeží a pohoří Teno, které je geologicky nejstarší část ostrova Tenerife staré asi 15 mil. let. Ostatní části ostrova jsou staré cca 3 mil. let.

Pohled na Mascu od moře aneb Playa de Masca.

Po Masce směřujeme do dalšího campu víc na sever k El Palmar - camp Los Pedregales, ten nás velice překvapil tím, jak byl upravený a rozvržený. Nejhezčí camp, ikdyž vesnička pod ním tomu vůbec nenasvědčovala. Jsou tady jak venkovní, tak i vnitřní sprchy a WC - vnitřní se zamykají po 18:30. Máte k dispozici venkovní grily a posezení pod střechami. Místa pro stany jsou bohužel na opačné straně než je parkoviště, takže veškeré "ubytování" si musíte přenést. Úvodní fotka, kde spíme v dodávce je právě z tohoto campu.

Garachico
Další den ráno se vydáváme do Garachica - to je nejznámější hlavně díky přírodním bazénkům, za které můžeme být vděční velkým vlnám. Najdete tu restaurace a hospůdky a krásný výhled na malý skalnatý ostrůvek viz níže fotky. Pro nás to byla hlavně zastávka na úžasnou zmrzlinu, moc dlouho jsme se tu nezdrželi, protože jsem se těšili do motýlária.

Icod De Los Vinos
Kousek za Garachicem se nachází městečko Icod, kde jsme zastavili kvůli Motýláriu - Mariposario Del Drago. Vstupné vás vyjde okolo 8 €, ale zážitek je to moc krásný! Potom jsme se tu najedli v místní restauraci, mezitím se pěkně zatáhlo, sluníčko se nám schovalo a my pomalu vyráželi do campu v horách na severu.

Tohle jsme museli:) Trochu srandy..

Před túrou po Anaze jsme odpoledne dorazili do campu Las Raíces, kde byla nejméně příjemná noc, hodně pršelo, foukalo a byla zima. Báli jsme se, že takové počasí bude i v národním parku Anaga, ale naštěstí se vyčasilo.

Zdroj: Google
Další ráno jsme se tedy vydali do Národního parku Anaga - ten se nachází na severovýchodní části ostrova. Nejvyšší vrchol je Taborno 1024 m.n.n. a kvůli častému dešti a mlhám se jedná o nejvlhčí část Tenerife, jejím lesům se také říká mlžné lesy pralesního typu. Zajímavé na těchto vavřínových lesích je to, že nejblíž Evropě jen najdete pouze na Kapverdách, Kanárech, Madeiře a Azorských ostrovech. Potom jsou k nalezení až v jihovýchodní Asii. Více si můžete přečíst tady

Už nám byla zima, tak jsme se po Anaze vydali opět na pláž. A to kousek za hlavní město -  Santa Cruz, do San Andrés a pláž Las Teresitas. U pláže na parkovišti jsme rovnou i přespali. Což nebyl úplně nejlepší nápad, protože kolem neustále jezdili auta. Výhodou bylo ale teplo, a tak jsme se rozhodli zůstat u pláže. Ráno byl překrásný východ slunce a já si zacvičila jógu na pláži.

Zastavovali jsme i v hlavním městě, které je hned vedle San Andrés, ale nezdrželi jsme se tam moc dlouho. Vlastně jsme ani neměli důvod tam jet, nakonec nám ho dal kamarád, který si zlomil prst na noze. Takže jsme v Santa Cruz navštívili jenom nemocnici a nákupní centrum. Nejsme totiž úplně městské typy lidí, moc dlouho nás to tam nebaví, pokud nemáme určitý cíl.
Další místo po cestě na jih, které lze navštívit, je pyramida v Güímar, kde si za vstup zaplatíte od 12,5 €, odkaz je tady a více o pyramidách zde. Jedná se o celý park, kde najdete kromě pyramidy i muzeum a botanickou zahradu. Je to jedno z nejstarších míst na Tenerife a podobnou stupňovitou pyramidu můžeme najít i u dávnověkých Inků v jižní Americe.

Zdroj: Google

Na další noc jsme jeli do campu - El Contrador, který byl opět výše položený, a to v borovicovém lese. Campy bohužel u pláží najdete hodně málo a když už, tak jsou placené. Přírodní tzv. Zony Recreativa a Zona Acampada - využívají místní především v letních měsících, kde se sem jezdí zchladit, relaxovat a grilovat.

Po poslední noci v horách jsme směřovali zpět do El Médana, kam jsme jeli vrátit dodávku a poslední den jsme strávili na pláži v Las Américas (tam, kam jsme jezdívali surfovat). Takže jsme se ještě ohřáli před odjezdem zpět do podzimních Čech.

Pokud byste se chtěli na cokoliv zeptat ohledně cestování po Tenerfie, jsem k dispozici buď v komentářích, případně mi napište do emailu: albidsgn@gmail.com

Pláž Las Américas

Těšíme se na příští výlet, sami ještě nevíme, kam to bude:)
Přejme i vám spoustu krásných zážitků z cestování a úžasné prožití vánočních svátků.