Buddhabowl ideas




Ahoj!
co je vlastně budhabowl? Neheledej pod tím nic zvláštního, základem jsou prostě a jednoduše zdravé a čerstvé suroviny (prostě nutričně vyvážené jídlo) . Já tomu říkám směsky, ty tomu můžeš říkat třeba míchanice:) 
Plno nápadů, co s čím míchat, najdeš na pinterestu, kde jsem se taky inspirovala. Ale většinou vycházím z toho, co mám doma. Aktuálně miluju batáty a neaktuálně - rozuměj pořád a stále - miluju avokáda! 
Úplným základním kamenem u mě bývá bulgur, quinoa, rýže, pohanka, apod. Dál nesmí chybět něco zeleného - často přidávám špenát (nebo jakýkoliv jiný salát). No a dál už je to čistě jen na mé fantazii. Zakončuji vždy semínkama - jakýmakoliv, nebo i oříškami jako např. vlašské, mandle, pekany, apod. 

Tady je pár rad, co konkrétně nakoupit, když si chceš buddha bowl vytvořit:


OBILOVINY
rýže, quinoa, kuskus (ječný, celozrnný, kukuřičný), použít můžete i pohanku, jáhly, bulgur, rýžové nudle, klidně i celozrnné těstoviny atd.
ZELENINA
>vařená/pečená: brokolice, květák, mrkev, dýně, brambory, cuketa, lilek, hrášek, kukuřice, řepa, nebo taky třeba houby (žampiony, hlíva ústřičná) 
>syrová: rajčátka, paprika, ředkvičky, řapíkatý celer, jarní cibulka, mrkev,...
>listová zelenina: špenát, rukola, polníček, hlávkový salát, kapusta, řečicha...
BÍLKOVINY
hnědé, bílé, černé fazole, cizrna, falafel z luštěnin a bylinek, různé druhy čočky, tofu nebo tempeh, sojové boby nebo "maso" a klidně můžeš občas použít i vajíčko, lososa a jiné ryby nebo netučné maso
TUKY
dýňový, rýžový olej, sezamová, slunečnicová, dýňová semínka, mák, kešu, para ořechy, avokádo atd.
DRESSING/NĚCO NA NAMÁČENÍ
guacamole, hummus <3, pesto, sojová omáčka, hořčicová zálivka, chilli sauce
KOŘENÍ
sůl, pepř, bazalka (i čerstvá), oregano, česnek, a další, které máš oblíbené 

Tady je několik fotek, které jsem v poslední době stihla vytvořit dřív, než jsem všecko snědla:) 
Vidíš, zapomněla jsem ještě na první věc, kterou potřebuješ - to je velká mísa = bowl. Na netu je můžeš najít třeba na bonami nebo na fleru . Nebo si zajít někam na trhy a koupit si nějakou keramiku od lidí, kteří ji přímo vyrábí:) 


           






Čekuj můj IG> blondychachi , kde pravidelně sdílím v instastories tyhle míchanice! 
Inspiruj se, označ mě tam a posílej zdravou radost dál mezi svý kámoše:) 



Comments

Popular Posts